حسادت واقعا زنان را کور می کند !
نوشته شده توسط : nahal

http://solaimani.parsiblog.com/PhotoAlbum//solaimani/9.jpg

 محققان دانشگاه دلور به تازگی دریافته اند حس حسادت که از توانایی تضعیف پر اعتماد به نفس ترین افراد دنیا نیز برخوردار است واقعا افراد را کور می کند.

 



طی مطالعه ای بر روی گروهی از زوجهای داوطلب،دانشمندان دریافتند برانگیختن حس حسادت در میان افراد مختلف تاثیر بسیارشدیدتری بر روی زنان حسود می گذارد.

 

در این آزمایش زوجها در کنار یکدیگر و پشت رایانه های مجزایی که توسطیک پرده از هم جدا شده بود قرار گرفتند. زنان داوطلب باید از میان یکسریاز تصاویر مرتبط با طبیعت و معماری تعدادی تصویر را انتخاب می کردند و درعین حال باید از تصاویر آزار دهنده و ناخوشایندی که در میان این تصاویرقرار داشتند نیز چشم پوشی می کردند.

 

در این میان آزمایش کنندگان با برانگیختن حس حسادت زنان داوطلب نسبتبه همسران خود دریافتند زنانی که از حس حسادت شدید برخوردارند، نسبت بهبرانگیختگی این احساس بیشتر آزرده شده و در نتیجه تصاویر ناخوشایند موجوددر آزمایش تاثیر بیشتری بر روی آنها گذاشته و توانایی خود را در دیدن وانتخاب تصاویری که مورد نظر محققان بود از دست می دادند.

 

بر اساس نتایج به دست آمده محققان دانشگاه دلور اعلام کردند به نظر میآید مغز در سازماندهی اطلاعات ویژه احساسی عملکردی عجیب دارد و از این روزمانی که داوطلبان در هنگام دریافت سیگنالهای حسادت تصاویر آزار دهنده رابر روی نمایشگر رایانه مشاهده می کردند چشم پوشی از آنها برایشان امری سختو غیر ممکن بود.

 

بر اساس گزارش لایو ساینس، محققان باور دارند زمانی که محرکهای احساسیبه وجود می آیند توجه فرد را به سوی خود جلب می کنند و در نتیجه تمرکز فردبر روی دیگر رویدادهایی که در همان لحظه در حال رخ دادن هستند، مختل خواهدشد. این رویداد برای افرادی که به اضطراب مبتلا هستند تاثیرات شدیدتری بهجا خواهد گذاشت و با افزایش شدید سطح اضطراب و تشویش، تمرکز و نیرویبینایی این افراد را به شدت مختل خواهد کرد.





:: بازدید از این مطلب : 1123
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 25 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: